Jak zvýšit prodej medu?

Aby se prodalo více medu a dalších včelích produktů, určitě se vyplatí propagovat dobrou pověst včelína přítomností na sociálních sítích, ale také účastí na místních akcích. Veletrhy zdravé výživy, festivaly, dožínky – vyplatí se poohlédnout se po takových příležitostech.

I ta nejjednodušší reklama u silnice v blízkosti domu nebo včelína pomůže budovat vaši image. Může také zvýšit prodej na místním trhu. Někdy se bez investic do infrastruktury neobejdete. Při výrobě medu ve větším měřítku bude dříve či později zapotřebí účinný medomet, čeřící nádoby a dokonce i dávkovač medu. Bez moderního vybavení je obtížné pracovat efektivně.

Opakovatelná kvalita – nezbytný předpoklad

Včelař bohužel nemá žádný vliv na druhovou čistotu nebo počet diastáz ve svém medu. Může však kontrolovat jiné parametry, například obsah vody

Prodejem produktu, který kvasí, pravděpodobně navždy ztratíte. Pokud by se jednalo o člověka, který si koupí 10 sklenic medu ročně, pak během následujících 10 let přijdeme o výdělek ze 100 sklenic medu. Ujistěme se, že zákazníkům nabízíme opakovaně kvalitní produkty, protože to je to, co hledají a na co jsou zvyklí.

 

Velkoplošný prodej v souladu s právními požadavky

Aby mohl včelař distribuovat včelí produkty do obchodů, musí splňovat určité zákonné požadavky. Další informace o prodeji medu do obchodů naleznete zde.

Malé procento členů včelařských organizací může legálně prodávat med v širším měřítku. Proto se vyplatí pečovat o dokument, který je základem pro transakce. Je také zárukou určité kvality včelích produktů. 

Pokud chceme zvýšit prodej medu, musíme ve spolupráci s obchody postupovat stejně jako oni – v souladu se zákonem.

Nechte na sebe upozornit!

Pro zvýšení prodeje medu je důležité budovat správnou vizitku včelstva a včelaře.

Možností je celá řada.Můžete je spojit do jednoho, ale také si vybrat jeden nebo více komunikačních kanálů. Stránka na Facebooku je naprostou nezbytností. V ideálním případě byste měli mít také samostatné webové stránky. Vítáme také kanál na YouTube, kde budeme ukazovat naši práci, například při medobraní. Díky tomu potenciální zákazník ví, že může očekávat čerstvou dodávku produktu. Kvalita videa nemusí být dokonalá – stačí použít běžný telefon a požádat o pomoc jinou osobu.

Na Facebooku je užitečné představit zdraví prospěšné vlastnosti druhu medu, který máme aktuálně v prodeji. Je také užitečné mít několik atraktivních fotografií, které přilákají fanoušky, a tedy i komentáře a interakci s námi. Tak vzniká pouto s klientem.

Tradiční formy propagace jsou zásadní. Výše zmíněná poutavá tabule s informacemi o prodeji medu z vlastní včelnice nebo etiketa na sklenici s jasnou adresou a číslem jsou velmi důležité, protože fungují jako vizitka.

Vždy však mějte na paměti, že středobodem všech propagačních aktivit musí být kvalitní a reprodukovatelný produkt.